DE TOEKOMST VAN RETAIL: OMNICHANNEL

Informatie voor retailers

Sinds eind 2015 is A10Tech official reseller van unieke techniek geproduceerd door Tofugear Omnitech die het mogelijk maakt om de offline en online winkelervaring van consumenten aan elkaar te koppelen, namelijk het omnichannel systeem. Informatie over de consument en zijn gedrag in de winkel of webshop is erg waardevol voor bedrijven. Het bijhouden hiervan wordt door technologische ontwikkelingen steeds rendabeler. Onderzoek naar gedragingen van de consument houdt niet op aan de deur van de winkel of bij het verlaten van de website, maar kunnen met omnichannel juist onderling verbonden worden.

Bij omnichannel staat de consument centraal en complementeren alle verkoopkanalen elkaar zodanig dat er synergie optreedt. Ieder kanaal (fysieke winkel, webshop, app, social media, telefoon, mail, etc.) heeft unieke eigenschappen en kan daarom per klant een speciale functie vervullen. Afhankelijk van locatie, tijdstip of doelstelling (informeren, uitproberen, kopen) kiest de klant het kanaal dat op dat moment het beste past. Hierbij wordt het combineren van de verschillende kanalen actief gestimuleerd. De consument moet in staat zijn om naadloos door deze kanalen heen te bewegen en zonder moeite een keuze kunnen maken.

Mobiele apparaten die verbonden zijn met het internet zijn een belangrijk onderdeel van de omnichannel ervaring. De smartphone verbindt de online wereld met de offline wereld en maakt communicatie in beide richtingen mogelijk. Bijna alle consumenten dragen een smartphone bij zich, wat een ruim scala aan mogelijkheden voor de retailer met zich meebrengt.

NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT MET ONS OP

Voor meer informatie omtrent dit project