Op 13 juni j.l. vond vanuit de HvA het Store Innovation Netwerk Event plaats. A10Tech Amsterdam was hierbij aanwezig met een eigen technologie-demonstratie. Retailers worstelen met de vraag hoe de fysieke winkel in de toekomst aantrekkelijk kan blijven voor de consument, die in toenemende mate online winkelt. Technologische ontwikkelingen maken het weliswaar mogelijk om hiervoor met nieuwe winkelconcepten te experimenteren, maar hoe maak je hierbij als retailer een effectieve keuze? Het aanwezige publiek bestond uit retailers, onderzoekers, technologiebedrijven, en experts op het gebied van de retail.
Het programma bestond uit meerdere onderdelen: een keynote spreker van KPN over hun nieuwe interactieve winkelconcept, demonstraties van veelbelovende technologische innovaties voor de retail en een interactieve sessie waarbij de belangrijkste uitdagingen blootgelegd werden en toekomstige prioriteiten werden bepaald.

Tormo Antonides, commercieel directeur van A10Tech, gaf een presentatie over de omnichannel technologie van Tofugear Omnitech. A10Tech is sinds eind 2015 official reseller van deze unieke techniek en gaf een uitgebreide toelichting over de voordelen van omnichannel. Na de presentatie vonden drukbezochte demonstraties plaats. De interactieve spiegel van Tofugear Omnitech was hierbij het middelpunt van de aandacht. Tijdens de demonstraties werd toegelicht hoe de techniek met RFID en iBeacons werkt voor zowel de klant als voor de winkelier. Aanwezigen mochten ervaren hoe het was om in een ‘slimme’ kleedkamer te staan met het interactieve scherm. Meegebrachte artikelen werden automatisch gedetecteerd middels RFID-technologie en de winkel-assistent kwam met een druk op de spiegel het juiste kledingartikel brengen. Al met al een groot succes en een nieuwe ervaring voor alle aanwezigen.